Hol található az inulin és mi az?

Forrásai a csicsóka, fokhagyma, banán, articsóka. Folyékony növényi étkezési rost, tápanyagul szolgál a hasznos bélbaktériumoknak, védi és helyreállítja a bélflóra optimális állapotát. Összetett szénhidrátvegyület, a prebiotikumok egy fajtája, ami annyit jelent, hogy növeli az élő kultúra aktivitását és segít megelőzni a kártékony baktériumok elszaporodását az emésztő rendszerben. Vízben oldódó nagyméretű rost, amely a bélben sértetlen marad (sem az emberi szájban, sem az emésztőszervekben nincs olyan enzim, amely képes lenne feloldani vagy megemészteni), így magához vonzza a hasznos baktériumokat (probiotikumokat) táplálkozásra.

A prebiotikumok olyan anyagok, amelyek ellenállnak az emésztőenzimeknek, ezáltal változatlan formában jutnak el a vastagbélig, ahol serkentik a bélflórában lévő hasznos baktériumok szaporodását. Fokozzák a probiotikumok szaporodását, és ezzel párhuzamosan gátolják a káros baktériumok megtapadását a bélben. Elősegítik egyes ásványi anyagok felszívódását. 

Természetes cukorpótló, nem növeli a vércukorszintet és lebontásához nem szükséges inzulin
• szabályozza a cukor anyagcseréjét
• segíti a zsírok lebontását és az ásványi anyagok hatékonyabb felszívódását
• szerepet játszhat a vastagbélrák megelőzésében
• előnyösen befolyásolja a bél PH-értékét
• jótékony hatású lehet hüvelygyulladás, candida, mellrák, élelmiszer-allergia, és a szív- és érrendszeri betegségek esetén

Kiknek ajánlott az inulin fogyasztása:

  • cukorbetegeknek,  diétázóknak, fogyókúrázóknak
    • aktív sportolóknak
    • magas koleszterinszint esetén
    • gyomor és bélproblémák esetén (Crohn betegség)
    • szív- és érrendszeri betegség esetén