A datolya finom, édes gyümölcs, amely általában forró, sivatagos klímájú helyeken terem. A datolya vagy datolyaszilva fáját az arab világban az élet fájának is nevezik, ami teljesen érthető.

Mire jó a datolya?

  • A friss és a szárított datolyában is sok az ásványi anyag és a vitamin. A legnagyobb mennyiség káliumból, kalciumból, magnéziumból, valamint A-, B6- és K-vitaminból található a gyümölcsben. Ezek az ásványi anyagok nagyon fontosak, hogy csontjaink, izmaink és immunrendszerünk megfelelően működjön, az A-vitamin pedig a bőr, illetve a látás egészségéhez is szükséges.
  • A datolya igencsak energia dús és tápláló étel, amely tele van szénhidráttal. Tartalmaz fruktózt és glükózt is. A datolyában található fruktóz teljesen másképp viselkedik a szervezetbe jutva, mint a szaharóz, így nem jelent rendkívüli megterhelést a hasnyálmirigyre.
  • Életfontosságú energiaforrás, amely frissítő hatással van az egész testre, s különösen az agyműködésre. 4-5 szem közepes méretű datolyában körülbelül 270 kalória, 1,80 gramm fehérje és 75 gramm szénhidrát található, ezért kiváló rágcsálnivaló, ha például sportolás közben egy kis extra energiára van szükségünk.
  • Segíti az emésztőrendszer egészséges működését, magas rosttartalmának köszönhetően enyhén hashajtó hatású, jó vérképző, vértisztító hatás.
  • Támogatja az idegrendszert, májvédő hatású, szinte valamennyi szervünkre jótékony hatással van