Mire jó a csipkebogyó?

Legtöbben kiemelkedő C-vitamin-tartalma miatt ismerik, pedig a csipkebogyó jóval többet tud ennél: gyulladáscsökkentő, vízhajtó hatású, ráadásul a zsírok felszívódását is csökkenti.

 Piros kis csodabogyók

A vadrózsa áltermését szinte mindannyian ismerjük: nyersen kimagozva vagy szárítva teaként is fogyasztjuk. Egyik legjelentősebb C-vitamin-forrásunk, hiszen négy evőkanál szárított csipkebogyó körülbelül 300 milligrammnyit tartalmaz az értékes vitaminból. Az immunerősítésen túl a C-vitamin a zsírégetésben is segíthet, mivel szinte az összes zsírbontó folyamatban részt vesz, amellett, hogy vitalizál és élénkít. A bogyókban található pektin emellett megakadályozza a koleszterin és a zsírok egy részének felszívódását. Ha mindez nem lenne elég, a csipkebogyó gazdag még B2-vitaminban, fenol vegyületekben, valamint A-, K- és P-vitamint is tartalmaz.

 Porckopásra és felfázásra is kiváló

A Kaliforniai Egyetem kutatásai szerint a csipkebogyó az ízületi fájdalmak és betegségek ellen is hatásos: a növény magas flavonoid- és vitamintartalma garantálja a fájdalmak mellékhatások nélküli enyhülését. A csipkebogyólekvár a székrekedéses panaszokon segíthet, teája vízhajtó, gyulladáscsökkentő hatása miatt pedig veseproblémákra és felfázásra is ajánlott.