Cékla a zöldségek királynője.

Kiemelkedő kalcium-, foszfor-, nátrium-, kálium-, és kén tartartalom. Rendkívül sok folsavat tartalmaz, mely a magzati fejlődés szempontjából különösen fontos. Kiváló vérképző. Festékanyaga a betanin, ami immunerősítő hatású. Elősegíti a májregenerációt, és méregtelenít. Kedvező hatású a székrekedésre, bélbetegségekre. Zsíros, pattanásos bőrre és haj-korpásodás ellen is használjuk.

A cékla színe a piros pigmenteknek köszönhető, amelyek betacianin néven ismertek. Egyes kutatások szerint a betacianin védelmet nyújt bizonyos rák fajták, a máj-, a vastagbél és a bőrrák ellen.

A cékla erős májtisztító hatással bír, a máj pedig az egyik legfontosabb szerv a méregtelenítéshez. A cékla erősíti a bélrendszert is, a benne lévő betanin pedig segíti a zsírok lebontását, ezért zsírégető hatása is van. Ha sárgarépával és uborkával fogyasztjuk, még inkább segít a zsírt lebontani.

A cékla magas nitrát tartalmának jótékony hatását edzés közben is érezheted, ugyanis a zöldség javítja a test oxigén felhasználását, edzés közben később érzed fáradtnak magad. A cékla a regenerálódást is segíti.

A cékla C-vitaminban gazdag, ennek köszönhetően hatékonyan felveheted a harcot egy pohár céklalével a pigmentációk és különböző bőrfoltok ellen. Igyál meg naponta egy pohár céklalevet és tapasztalni fogod a változást.

A cékla a betanin tartalmának köszönhetően hatékony gyulladáscsökkentő is. Megvédi a sejteket, a belső szerveket,  rendszeres fogyasztása betegség megelőző hatással is bír.

Ha valakinek alacsony a hemoglobin szintje, akkor ajánlatos céklát fogyasztania. A céklának magas a vas és a folsav tartalma, ami jótékony hatással van a vérképzésre. Ráadásul a szervezet a könnyebben veszi fel a céklából a vasat, mint más növényből.

A cékla nagyon jót tesz az agynak. Szép, élénkbíbor színét a betanin adja, amely egy kutatás szerint segíthet megakadályozni azoknak a lerakódásoknak a kialakulását az agyban, amelyek az Alzheimer-kórért is felelősek. A nyers céklalé fogyasztása szintén hatásos.