Tudnivalók a brokkoliról:

A zöldségek királynője. Tartalmaz A-, C-, E-vitamint, vasat, folsavat, káliumot, rostot és fehérjét. Kiemelkedő a benne lévő pantoténsav, B1- és B2 vitamin. Óriási klorofil forrás.

Kutatások bizonyítják, hogy a brokkolinak a többi káposztafélével együtt jelentős szerepe van a rákos megbetegedések kialakulását megakadályozó étrendben. A kemopreventív anyagok képesek megelőzni, megállítani, illetve akár visszafordítani a daganatok kialakulását. Többek között a brokkoliban megtalálható az a szulforafan nevű anyag is, ami állatkísérletekben már bizonyított. Ez az ún. kemopreventív molekula segíti a szervezetnek a daganatos sejtek elpusztítását célzó természetes folyamatainak beindulását, a programozott sejthalálnak nevezett jelenséget.
Eddig a végbél-, hólyag, a prosztatarák, egyes – főként női – daganatok és az áttétképződés megelőzésében játszott szerepét vizsgálták. A férfiaknak jó szívvel tanácsolható, hogy hetente legalább egyszer egyenek karfiolt vagy brokkolit. A nőknek nem kevésbé!

Mire jó a brokkoli?

Hozzájárul a kettes típusú cukorbetegség kezeléséhez: A brokkoli és más keresztes virágú zöldségek úgynevezett szulforafán vegyületet tartalmaznak, amely egy friss kutatás szerint segíthet a kettes típusú diabétesz kezelésében.

Jót tesz a szívnek: Több kutatás is bizonyította, hogy a brokkoli szíverősítő hatású. Ez részben azért is van, mert a rosttartalmú ételek általánosságban is védenek a szívbetegségek ellen. Ez főként annak köszönhető, hogy csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet is. A Healthline azt is hozzáteszi, hogy a brokkoli antioxidánsai segítenek megelőzni a szívinfarktusokat.

Épen tartja a csontokat: A brokkoli olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek elengedhetetlenek a csontok egészségéhez. Ilyen a K-vitamin, a kalcium és a foszfor is. Előzetes kutatások azt állapították meg, hogy a zöldség antioxidáns-tartalma védhet a kopásos ízületi gyulladás ellen is.