Szeretnélek nagyon biztatni, hogy senki mással nem kell dolgozni nekünk az életben, csak saját magunkkal.

Én régóta teszem. Tanár vagyok, főleg magamat tanítottam elsősorban, és utána volt mit átadnom az ifjúságnak, és ennek nagyon örültem, és kiteljesedtem.Arra biztatok mindenkit, hogy elsősorban magunkon alakítsunk ki jó szokásokat. Általában 21, 42, 63 nap, mire egy szokás teljesen beépül. De párhuzamosan is csinálhatjuk, és rendszeresen vezethetjük. Erről írtam neked kis Rózsa-leveleket. Ha feliratkozol itt, vagy letöltöd a pdf-et, akkor fogod is őket kapni folyamatosan.

 

Melyik ez a 10 szokás?

  1. A mozgás.

Nagyon sokat mondtam, mondtam, mondtam, aztán négy évvel ezelőtt elkezdtem csinálni. A Curvesben, aztán úsztam, aztán végigmentem: hogy most bicikliztem, ezt, azt, amazt csináltam, és most már olyan szépen beépült a mindennapjaimba, hogy kutyaséta mellett és utána egy kis mozgással, biciklizéssel, egy-egy úszással. Mindig megtervezem magamnak.

 

  1. Adakozz!

Nem mindig pénzre gondolunk. Minden nap van olyan ember, akit találok, hogy valami jót mondok neki, hogy valami apróságot megteszek neki. De akár anyagilag is lehet támogatni bárkit, mert ugye hogyha adok, akkor veszem észre, hogy mennyire hálás lehetek.

 

  1. Olvass!

Mindennap beiktattam, van amikor egy-egy nap kimarad, de általában a reggeli rutinomban beiktattam, marketingkönyveket olvasok, vagy a Szentírásból egy részletet olvasok. Minden nap 20 percet, és ez egy olyan szellemi feltöltődést és élményt ad, hogy ezt tudom szépen továbbadni másoknak.

 

  1. A zöld turmix.

Vettem egy Nutribulletet évekkel ezelőtt, és most már a férjem nagy örömmel, reggel csinálja, mikor mi van, gyümölcs, zöldség, bármi, két-három összetevővel, és azzal indítjuk a napot. Ez most már egy rítussá vált nálunk, és addig nem kávézunk. Tehát tudom, hogy nyersen bementek a zöldségek és gyümölcsök a szervezetembe.

 

  1. Meditálj, vagy imádkozz, vagy gondolj magadra!

Nyilván egy spirituális élményre is szüksége van az embernek, hogy hol vagyok a világban, hogy vagyok, miért kötődöm… Tehát befelé nézés, fordulás, kifelé a jóistenhez. Tehát ez megnyugvás, ez a reggeli rutinom része, és az esti elalváskor is nagyon-nagyon boldogan pihenek így le.

 

  1. Tanulj!

Ez az olvasáshoz is kötődik egyrészt, másrészt vagy olyan online videót, amikor tekerem a biciklit, vagy egy olyan YouTube-e-bookot, vagy bármit. Mindig valamit fogadj be. Ha le is írod, az még jobb, egy ilyen kis noteszbe azt az egy-két gondolatot. Gazdagítod magad. Fantasztikusan jól működik.

 

  1. Ápoltság.

Tervezd meg, mikor a körmös, mikor a fodrász, mikor, hogyan, és ebben is egy rutint, egy rendszert. Tulajdonképpen egyre tudatosabban rendszerezem. Mindig is mint tanár rendszereztem, de most már egyre tudatosabban minden olyan szépen, mint a puzzle, a helyére kerül.

 

Következő (8.) a Hála.

Ez egyrészt a meditáció, az imádság, és a mindennapokban azzal kezdem, hogy jaj, mi mindenem van, és nem azzal, hogy jaj, mi mindenem nincs. Na hát ez egy csoda! Gazdag vagy. Te is nézd meg, hogy mi minden hála, ami téged körülvesz, és más a felével is mennyire örülne, de ne viszonyítgassunk másokhoz, mert az nem vezet jóra.

 

  1. A célkitűzés.

Célokat kitűzni. Most már olyan bátor vagyok, hogy fél évre, egy évre is tudok, sőt öt évre is. Olvastam Dan Sullivan könyvét, hogy 25 évre is lehet előre, mert egész másként indulsz neki, ha azt mondom, hogy öt évre, és van még időm, de beosztom. Ez egy külön dolog. Aki tudja, hogy fogja a hajókereket, hogy merre megy, annak minden segít, aki nem tudja, annak minden szél rossz, összevissza megy. Tehát tudnom kell. Napi célt csinálok, heti célt csinálok, havi célt csinálok, három havit, félévest, még egyévest is. És akkor tudom az irányt, tudok mindig korrigálni.

 

És a végén a 10. A háromszor 20 perc.

Robin Sharma könyvét, A hajnali 5 óra klubot olvastam. Azóta pedig megvilágosodtam valamilyen szinten, hogy igenis, ez a reggeli rutin. Reggel öttől hétig az én időm, és mindenre jut időm. Az első 20 perc, amikor tornázom, beindítom a stopperórát, és megy a torna, ahogy nekem jólesik, nyújtok, semmi extra. A második 20 percben meditálok, de lehet ezt felcserélni is, ha ezzel akarod kezdeni. Gondolkodom, hogy merre, hogyan, mit is szeretnék, hogy is, imádkozom. A harmadik 20 perc pedig a tanulásé. De el szokott menni fél óra, egy óra, hogyha a könyvbe belefeledkezem, aláhúzok, és nagyon-nagyon érzem, hogy fejlődöm.

Miért is mondtam ezt el? Azért, mert ebből a 10 részes sorozatból ha te is csak egyet kezdesz el csinálni, elkezd változni az életed. Sokan félnek a változástól, mert nem tudják, hogy kezdjenek vele. Ne félj tőle!

Apró lépésekben, piciket mindig változol, az ész fog megváltozni először, és az fog tovább gyűrűzni, és egyre jobb dolgok fognak veled történni, egyre jobb emberek vesznek körül, egyre több jót tudsz tenni másoknak a világnak, a küldetésednek.

 

Egyre jobb emberré válsz. Ennél jobb életpályát nem tudok elképzelni.

Alakíts ki sikerszokásokat te is.

Szórádi Rózsa